Mellan sommar och höst

Det blev en riktigt skön promenad i skogen idag men det blev inte mkt svamp. Hittade iaf några =), typ en näve, och det är en hel näve mer än vad jag hittade sist jag var ute ock plockade med min syrra förra hösten =P
Det kankse räcker till en hel kantarellmacka om jag har tur =)
Var ite i typ två timmar så jag tror att det är lite för tidigt för att hitta svamp nu. det är typ tiden mitt emellan sommar och höstkantareller nu...


Men om det är fint väder imorgon så ska jag försöka få med mig Sofie ut i skogen ändå. Kan ju hitta så det räcker till en macka till. Och nu vet jag ju vilken del av skogen vi inte ska gå i hehe.
Blåbär finns det fortfarande gott om, men dom var inte riktigt lika goda fortfarande som dom var i somras. Och blåbär har jag plockat så det räcker och blir över i sommar redan så mer behöver jag inte. Har fyllt frysen både hemma och på jobbet =)

Var duktig och gick till gymmet idag också efter skogen. Och sen kom Ellie förbi och kikade på film. Såg Yes man. Den var helt ok men ingen film som man måste ha sett...

Men nu ska jag nanna kudde =) sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0